Referat Finansowy
Do zakresu działania Referatu Finansowego należy prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem prawidłowej działalności finansowej Miasta przy wykonywaniu zadań własnych, zleconych i powierzonych z zakresu administracji rządowej i samorządowej, a w szczególności:
1) opracowywanie projektów budżetu Miasta,
2) przekazywanie komórkom organizacyjnym Urzędu i jednostkom organizacyjnym miasta wytycznych i wskaźników do planowania budżetu,
3) weryfikacja i zatwierdzanie planów finansowych jednostek i zakładów budżetowych w zakresie przewidzianym przepisami prawa,
4) wykonywanie budżetu Miasta zgodnie z zasadą równowagi budżetowej,
5) opracowywanie sprawozdawczości budżetowej i pozabudżetowej,
6) przeprowadzenie kontroli gospodarki finansowej w jednostkach organizacyjnych Miasta,
7) przeprowadzania kontroli wykorzystania dotacji udzielonych jednostkom organizacyjnym Miasta oraz organizacjom pożytku publicznego i innym realizującym zadania Miasta,
8) nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem środków finansowych przekazywanych przez organy administracji rządowej i samorządowej na realizację zadań zleconych i powierzonych,
9) prowadzenie rachunkowości podatkowej,
10) opracowywanie projektów uchwał dotyczących w szczególności podatków i opłat lokalnych,
11) windykacja należności z tytułu podatków i opłat,
12) prowadzenie postępowania związanego:
a) ze skargami i odwołaniami w sprawach podatków i opłat (lokalnych, skarbowej, eksploatacyjnej i innych stanowiących dochód Miasta),
b) z podaniami o umorzenie, zaniechanie wymiaru i poboru, rozłożenie na raty i odroczenie terminów płatności należności podatkowych,
13) współudział w ustalaniu:
a) wysokości:
- opłat za wszystkie formy użytkowania majątku Miasta,
- odpłatności za grunty przejmowane przez Miasto,
- opłat za korzystanie z gruntów niezgodnie z przeznaczeniem,
b) opłacalności skorzystania z prawa pierwokupu,
14) prowadzenie spraw związanych z zaciąganiem pożyczek, kredytów i innych zobowiązań finansowych oraz udzielaniem poręczeń kredytowych,
15) wydawanie zaświadczeń związanych z podatkami,
16) prowadzenie dokumentacji wymiarowej, rejestrów wymiarowych oraz rejestrów przypisów i odpisów,
17) kontrola wewnętrzna wykonania zadań i realizacji budżetu,
18) nadzorowanie gospodarki finansowej oraz ocena efektywności gospodarowania przez podmioty, w których działalność Miasto zaangażowało swoje środki,
19) prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej oraz obsługa księgowa rzeczowego majątku Miasta, w tym:
a) majątku Urzędu Miasta,
b) majątku znajdującego się poza Urzędem, stanowiącego własność Miasta.
20) aktualizacja wyceny środków trwałych,
21) prowadzenie obsługi kasowej,
22) prowadzenie spraw związanych z:
a) naliczaniem wynagrodzeń pracownikom Urzędu,
b) administrowaniem Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych,
23) współudział w pracach związanych ze spisem rolnym.
Kalendarium wydarzeń
| |||||||||
po | wt | śr | cz | pt | so | nd | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 | |||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |||
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | |||
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | |||
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | |||
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |